gas en elektriciteit
contact

Adviesdienst energie (Gratis dienst)

Bel Mijn Groene Energie voor gratis hulp en advies van onze energie-experts. (Huidige wachttijd: 1 minuut)

gas en elektriciteit
contact

Vragen over energie?

Laat je gratis terugbellen door een energie-expert van Mijn Groene Energie voor hulp of advies.

Luminus klantendienst contacteren: overzicht alle informatie

Geactualiseerd op
minuten lezen
Luminus contact

De klantendienst van Luminus is van maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 18:00 bereikbaar op +32 78 150 210. Buiten deze uren kun je een bericht achterlaten via het Luminus contactformulier. Het Luminus e-mailadres is [email protected].

Klantendienst Luminus contact

Met de Luminus klantendienst contact opnemen kan op een groot aantal manieren, zowel on- als offline. De mogelijkheden om met Luminus contact op te nemen zijn afhankelijk van de voorwaarden in je contract. In het geval dat je hebt gekozen voor een online energiecontract, is het enkel mogelijk om via één van de online methoden met Luminus contact op te nemen.

In het overzicht hieronder zijn de belangrijkste Luminus contactgegevens weergegeven.

Luminus contact klantendienst
Contactmethode / reden contactContactgegevens
Luminus telefoonnummer+32 78 150 210
Luminus telefoonnummer zakelijk (verbruik onder 100 MWh)+32 78 150 150
Contract opzeggen en overstappen*
Online contactformulierLuminus contactformulier

*Telefonische dienstverlening beheerd door Mijn Groene Energie (by CallMePower), een merk van Selectra, die uw verhuizing en overstap van leverancier verzorgt door u te verwijzen naar het beste partner aanbod in uw persoonlijke geval.

vraagteken
contact

Vragen of advies ontvangen?

Bel Mijn Groene Energie voor gratis advies van onze energie-experts (Gratis dienst).

vraagteken
contact

Vragen of advies ontvangen?

Dien een terugbelverzoek in of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur.

Luminus klantendienst gratis telefoonnummer Bij het Luminus telefoonnummer betaal je het zonale tarief. Dit betekent dat Luminus bellen niet geheel gratis. De belkosten zijn in dit geval afhankelijk van je mobiele provider en de voorwaarden in je abonnement.

Luminus klantendienst openingsuren

De Luminus klantendienst openingsuren zijn van maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 18:00 uur. In het weekend en op feestdagen is de Luminus klantendienst niet bereikbaar. Het is buiten de openingsuren wel mogelijk om online contact op te nemen met Luminus, waarna je een bericht terug zult ontvangen zodra de klantendienst weer aanwezig is.

Klantendienst Luminus e-mailadres

De Luminus klantendienst is per e-mail te bereiken via het contactformulier dat hierboven is weergegeven. Zodra je het contactformulier hebt ingevuld, zul je binnen een aantal werkdagen een reactie van de klantendienst per e-mail ontvangen. Hierna verloopt al het contact per e-mail.

Indien je toch liever de Luminus klantendienst direct een e-mail wilt sturen, is dat ook mogelijk. Vermeld altijd je volledige naam en eventueel je klantnummer. Op deze manier zal kan de klantendienst sneller een oplossing vinden.

Het Luminus e-mailadres is: [email protected].

Luminus telefoonnummer zakelijke klanten

Zakelijke klanten kunnen gebruik maken van een ander telefoonnummer om met de klantendienst contact op te nemen. Luminus zakelijke klanten met een verbruik van minder dan 100 MWh per jaar kunnen Luminus bellen op: +32 78 150 152.

Zakelijke klanten met een verbruik van meer dan 100 MWh per jaar kunnen Luminus bellen op: +32 78 155 230.

Veelgestelde vragen

Wat is het telefoonnummer voor zakelijke klanten van Luminus?

Zakelijke klanten van Luminus met een jaarlijks verbruik onder 100 MWh kunnen de klantendienst bereiken op: +32 78 150 150. Klanten met een verbruik van meer dan 100 MWh per jaar kunnen bellen naar: +32 78 155 230.

Is bellen naar Luminus gratis?

Bellen naar Luminus is niet geheel gratis. Hoewel de telefoonnummers van Luminus niet betalend zijn, verbruik je wel belminuten uit je mobiele abonnement.

Hoe een klacht indienen tegen Luminus?

Bij problemen met Luminus is het aan te raden om eerst contact op te nemen met de klantendienst en eventueel een klacht in te dienen via het contactformulier. Indien dit de situatie niet oplost, dien je contact op te nemen met de Vlaamse energieregulator VREG.

Hoe Luminus verhuis doorgeven?

Het doorgeven van een Luminus verhuis kan zowel telefonisch als online. Dit kan online door in te loggen in je My Luminus klantenzone en vervolgens een adreswijziging door te geven. Hierna zal Luminus alle gegevens verwerken en ontvang je een bevestiging van de wijziging.

Daarnaast is het ook mogelijk om contact op te nemen met het Luminus verhuis telefoonnummer op: +32 78 180 183.

gas en elektriciteit
contact

Adviesdienst energie (Gratis dienst)

Bel Mijn Groene Energie voor gratis hulp en advies van onze energie-experts. (Huidige wachttijd: 1 minuut)

gas en elektriciteit
contact

Vragen over energie?

Laat je gratis terugbellen door een energie-expert van Mijn Groene Energie voor hulp of advies.

Luminus energieovernamedocument invullen en versturen

Naast het doorgeven van de adreswijziging bij een Luminus verhuis, zal je ook het overnamedocument moeten invullen. In het Luminus overnamedocument noteer je de actuele meterstanden op het moment van overdracht en de EAN-codes van de energiemeters. Deze codes zijn te vinden op de zijkant van de meter of op de Luminus factuur en beginnen altijd met 54.

Na het invullen van alle gegevens, dienen beide partijen het Luminus energieovernamedocument te ondertekenen. Vervolgens kun je het document doorsturen naar de klantendienst van Luminus via het bovenstaande e-mailadres.

Het is aan te raden om het originele overnamedocument tot enkele maanden na je verhuis te bewaren. Dit document is namelijk het officiële bewijs van de meterstanden, mocht hier op een later moment onenigheid over ontstaan.

Energiecontract Luminus opzeggen na verhuis

In België is het op elk moment mogelijk om te veranderen van energieleverancier, dus ook bij een verhuis. Indien je niet tevreden bent met Luminus als energieleverancier of je bij een andere energieleverancier een beter tarief kunt betalen, is het aan te raden om over te stappen.

Om te veranderen van energieleverancier dien je enkel een nieuw energiecontract af te sluiten bij een leverancier naar keuze. Vervolgens zal je nieuwe leverancier in de meeste gevallen het oude contract automatisch opzeggen. Controleer dit altijd voor de zekerheid, zeker bij een verhuis.

gas en elektriciteit

Veranderen van energieleverancier? (Gratis dienst)

Bel Mijn Groene Energie om gratis over te stappen naar een groene energieleverancier.

gas en elektriciteit

Veranderen van energieleverancier?

Dien een terugbelverzoek in of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur.

Luminus verhuis en klant worden

Ga je verhuizen en wil je klant worden bij Luminus? Doordat Luminus als een van de weinige energieleveranciers in heel België actief is, is klant worden bij deze leverancier bijna altijd mogelijk. Het is aan te raden om eerst de Luminus tarieven goed te vergelijken voordat je gaat overstappen, zodat je er zeker van bent dat je niet teveel gaat betalen.

Om een Luminus klant te worden dien je op de website van deze leverancier al je gegevens in te vullen, waarna je een voorstel zult ontvangen. Nadat je hiermee akkoord bent gegaan, zal Luminus je overstap in gang zetten. Bekijk eerst het overzicht met alle Luminus tarieven.

My Luminus klantenzone

Om als klant van Luminus snel en gemakkelijk zelf alle gegevens betreffende je energiecontract in te zien, kun je inloggen in de My Luminus klantenzone. De klantenzone van Luminus biedt een groot aantal mogelijkheden, zoals het inzien van al je persoonlijke gegevens, maar ook het aanpassen van de voorschotfactuur en het beheren van alle facturen. Op deze manier is het minder vaak nodig om met de Luminus klantendienst contact op te nemen.

My Luminus inloggen? Inloggen bij My Luminus? Ga naar de Luminus inlogpagina.

My Luminus inloggen werkt niet

Het kan voorkomen dat de Luminus klantenzone niet werkt. Dit wordt in de meeste gevallen veroorzaakt door een slechte internetverbinding of een apparaat / internetbrowser dat de My Luminus klantenzone niet ondersteunt. Het is aan te raden om in te loggen met een ander apparaat of internet browser, zoals Chrome of Firefox, en te proberen of dit het probleem oplost. Als dit het probleem niet oplost, volg dan de volgende stappen:

  1. Controleer je internetverbinding: Zorg dat je internetverbinding stabiel en actief is. Probeer een andere website te openen om dit te bevestigen.
  2. Wis de cache en cookies van je browser: Soms kunnen oude gegevens in de cache of cookies problemen veroorzaken. Wis deze gegevens en probeer opnieuw in te loggen.
  3. Gebruik de My Luminus app: Als de website niet werkt, probeer dan de officiële My Luminus app, die beschikbaar is voor zowel iOS als Android.
  4. Controleer op aankondigingen van Luminus: Soms kan onderhoud of een storing aan de kant van Luminus problemen veroorzaken. Controleer de social media kanalen of website voor eventuele aankondigingen.
  5. Probeer in te loggen in incognito modus: Soms kunnen browserextensies of -instellingen problemen veroorzaken op bepaalde websites. Probeer in te loggen in een incognitovenster om dit te omzeilen.

Heb je na het volgen van de bovenstaande stappen steeds problemen met My Luminus? Neem dan met de Luminus klantendienst contact op via de bovenstaande contactgegevens.

Is er een My Luminus app?

Naast de online klantenzone, is er ook een Luminus app beschikbaar die je kunt downloaden op je mobiele telefoon. De My Luminus app heeft dezelfde functionaliteiten als de online klantenzone, inclusief de mogelijkheid om je energieverbruik exact op te volgen. Zo is het makkelijker om bij te houden hoeveel energie je hebt verbruikt en wat je maandelijkse kosten zullen zijn.

De My Luminus app is te downloaden in de Google Play Store en de Apple App Store.

Vond je deze informatie nuttig? 100% van de 14 stemmen vond de informatie nuttig.