gas en elektriciteit
contact

Adviesdienst energie (Gratis dienst)

Bel Mijn Groene Energie voor gratis hulp en advies van onze energie-experts. (Huidige wachttijd: 1 minuut)

gas en elektriciteit
contact

Vragen over energie?

Laat je gratis terugbellen door een energie-expert van Mijn Groene Energie voor hulp of advies.

Ecopower contact klantendienst: overzicht alle gegevens

Geactualiseerd op
minuten lezen
Ecopower contact

Het Ecopower telefoonnummer is 03 287 37 79 en dit nummer is te bereiken op werkdagen van 9:00 tot 13:00. Buiten deze tijden kun je een bericht achterlaten via het Ecopower contactformulier. Verder is deze energieleverancier ook actief op Facebook en Twitter.

Ecopower contact klantendienst overzicht

De klantendienst van Ecopower is op meerdere manieren te bereiken, zowel on- als offline. Bij deze leverancier is het altijd mogelijk om telefonisch contact op te nemen met de klantendienst, ongeacht het gekozen energiecontract.

In de onderstaande tabel zijn de belangrijkste contactgegevens van de Ecopower klantendienst weergegeven.

Hoe klantendienst Ecopower contacteren?
ContactmethodeContactgegevens
Ecopower telefoonnummer03 287 37 79
Contract opzeggen en overstappen*
ContactformulierEcopower contactformulier
Social mediaFacebook en Twitter

*Telefonische dienstverlening beheerd door Mijn Groene Energie (by CallMePower), een merk van Selectra, die uw verhuizing en overstap van leverancier verzorgt door u te verwijzen naar het beste partner aanbod in uw persoonlijke geval.

vraagteken
contact

Vragen of advies ontvangen?

Bel Mijn Groene Energie voor gratis advies van onze energie-experts (Gratis dienst).

vraagteken
contact

Vragen of advies ontvangen?

Dien een terugbelverzoek in of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur.

Voor urgente vragen, zoals problemen met betalingen of facturen, is het aan te raden om telefonisch met Ecopower contact op te nemen. Voor minder urgente vragen kun je gebruik maken van het contactformulier. Ecopower streeft ernaar om berichten binnen vijf werkdagen te beantwoorden.

Is het Ecopower telefoonnummer gratis?

Het Ecopower telefoonnummer is niet geheel gratis. Bij dit nummer betaal je namelijk het zonale tarief. De belkosten hangen in dit geval af van de voorwaarden in je mobiele abonnement. Voor de meeste telecomcontracten zal Ecopower bellen echter gratis zijn.

Wat zijn de Ecopower openingstijden?

De Ecopower klantendienst is te bereiken van maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 13:00 uur. Op feestdagen en in het weekend is de klantendienst van Ecopower niet bereikbaar. Buiten de openingstijden is het uiteraard wel mogelijk om een bericht achter te laten via het contactformulier, waarna je een antwoord zult ontvangen zodra de klantendienst weer aanwezig is.

Wat is het Ecopower e-mailadres?

Om met Ecopower contact op te nemen is het aan te raden om gebruik te maken van het contactformulier op de website van deze leverancier. Voor het doorsturen van documenten zal je echter contact op moeten nemen met het Ecopower e-mailadres.

Indien je Ecopower direct per e-mail contacteert, is het aan te raden om in ieder geval je volledige naam en Ecopower-ID te vermelden. Dit nummer is te vinden op de Ecopower factuur. Op deze manier zal de klantendienst van Ecopower sneller tot een oplossing kunnen komen.

Het Ecopower e-mailadres is: [email protected].

gas en elektriciteit
contact

Adviesdienst energie (Gratis dienst)

Bel Mijn Groene Energie voor gratis hulp en advies van onze energie-experts. (Huidige wachttijd: 1 minuut)

gas en elektriciteit
contact

Vragen over energie?

Laat je gratis terugbellen door een energie-expert van Mijn Groene Energie voor hulp of advies.

Hoe Ecopower verhuis doorgeven?

Het regelen van een verhuis kan een heel gedoe zijn. Je zult veel contracten over moeten zetten en meerdere zaken moeten regelen. Gelukkig is het regelen van een Ecopower verhuis relatief gemakkelijk. Het doorgeven van een verhuis kan namelijk geheel online op de website van deze leverancier.

Daarnaast zal je ook het Ecopower overnamedocument moeten invullen, digitaal of op papier.

Ecopower energieovernamedocument

In het Ecopower energieovernamedocument dien je de actuele meterstanden op het moment van overdracht en de EAN-code van de energiemeter te noteren. Deze code is te vinden op de zijkant van de energiemeter of op de Ecopower factuur en begint altijd met 54.

Vervolgens moeten alle persoonlijke gegevens van zowel de nieuwe als de oude bewoners worden ingevuld en moeten beide partijen het document ondertekenen. Vervolgens kun je het document naar Ecopower doorsturen of uploaden.

Hoewel het mogelijk is om het document online in te vullen, is het aan te raden om het overnamedocument altijd in papieren vorm in te vullen. Dit document geldt namelijk als het officiële bewijs van de meterstanden op de verhuisdatum, mocht hier in de toekomst onenigheid over ontstaan.

Hoe Ecopower contract opzeggen?

Ecopower is op dit moment enkel actief in Vlaanderen. Bij een verhuis naar Wallonië, het Brussels Hoofdstedelijk Gewest of het buitenland, zal je het Ecopower contract op moeten zeggen. Neem hiervoor met de Ecopower klantendienst contact op.

In België staan consumenten geheel vrij om te veranderen van energieleverancier. Indien je niet tevreden bent met Ecopower als energieleverancier of een goedkoper tarief hebt gevonden bij een andere leverancier, is het mogelijk om over te stappen zonder opzegboete. Hiervoor zal je een nieuw contract af moeten sluiten bij een energieleverancier naar keuze. Vervolgens zal je nieuwe leverancier Ecopower informeren over je overstap.

Vergelijk eerst het aanbod voordat je overstapt naar een andere leverancier. Bekijk alle Ecopower tarieven voor de huidige prijzen per kWh.

gas en elektriciteit

Veranderen van energieleverancier? (Gratis dienst)

Bel Mijn Groene Energie om gratis over te stappen naar een groene energieleverancier.

gas en elektriciteit

Veranderen van energieleverancier?

Dien een terugbelverzoek in of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur.

Mijn Ecopower klantenzone

Net zoals de meeste energieleveranciers, heeft Ecopower een online klantenzone waarin je online je energiecontract kunt beheren, genaamd Mijn Ecopower. De Mijn Ecopower klantenzone zorgt ervoor dat het steeds minder vaak nodig is om met de klantendienst contact op te nemen. Zo kun je onder andere de volgende zaken regelen in Mijn Ecopower:

  • energiefacturen inzien;
  • voorschotfactuur aanpassen;
  • persoonlijke gegevens inzien en aanpassen;
  • energie verhuis doorgeven.

Bij Mijn Ecopower inloggen? Ga daarvoor naar de Mijn Ecopower inlogpagina.

Hoe Mijn Ecopower account aanmaken?

Het aanmaken van een Mijn Ecopower account kan enkel als je klant bent bij deze leverancier. Het aanmaken van een account moet met je persoonlijke Ecopower-ID. Dit nummer is terug te vinden op de Ecopower factuur of op te vragen met het e-mailadres waarmee het contract bij Ecopower is aangevraagd.

Indien het niet lukt om je Ecopower-ID op te vragen, kan het zijn dat je e-mailadres niet in het systeem van Ecopower staat. In dit geval is het aan te raden om met de klantendienst contact op te nemen.

Ecopower ervaringen Om er zeker van te zijn of energieleverancier Ecopower de juiste keuze is, heeft Mijn Groene Energie een overzicht gemaakt met Ecopower reviews.

Mijn Ecopower klantenzone werkt niet, wat nu?

Het kan voorkomen dat de Mijn Ecopower klantenzone (tijdelijk) niet werkt. Dit kan onder andere worden veroorzaakt door onderhoud aan de website of doordat de systeemvereisten van je apparaat niet voldoende zijn.

Indien Mijn Ecopower niet werkt, is het aan te raden om eerst gebruik te maken van een andere internet browser, zoals Google Chrome of Firefox. Probeer ook om in te loggen op een ander apparaat. Als het probleem vervolgens nog steeds niet is opgelost, kan je contact opnemen met de Ecopower klantendienst via contactgegevens bovenaan deze pagina.

Vond je deze informatie nuttig? 100% van de 10 stemmen vond de informatie nuttig.